23 Haziran 2007 Cumartesi

ASTIM BRONŞİT BİTKİLERLE GEÇEBİLİR

ASTIM NEDİR?

• Astım kronik (süreğen) bir akciğer hastalığıdır.

• Astım belirtilerine hava yollarının enflamasyonla şişmesi yol açar.

• Astımlı bir insanda hava yollarının dış etkenlere karşı duyarlılığı çok artmıştır.

• Enflamasyon hava akımını engelleyerek dönem dönem solınum ıkıntılarına astım nöbetleri veya krizleri adı verilir.

• Enflamasyon ,nöbetler arasındaki şikayetsiz dönemlerde bile değişik derecelerdeASTIM BELIRTİLERİNİ TANIYINIZ

• "Soluk alıp verirken göğsümde ıslık sesleri işitiyorum"

• "Göğsümde sıkışma hissi oluyor"

• "Durup dururken nefesim sıkışıyor"

• "Ard arda öksürüyorum"

• "Hareket ederken veya bir hareketten hemen sonra nefesim daralıyor"

• "Geceleri devamlı öksürüyorum"

• "Bu belirtilerin bir ya da birden fazlası beni gece uykudan uyandırıyor"

ASTIM TEDAVİSİ

Astım tedavisinin başarıya ulaşmasında aşağıdaki hususların bilinmesi çok yararlı olur:

1- Astım eğilimini ortadan kaldıracak mucizevi hiçbir tedavi yöntemi yoktur.Buna rağmen enflamasyon kontrol altında tutulursa astımlının hayatı boyunca şikayetsiz bir yaşam sürebileceği de bir gerçektir.

2- Astımın kontrolünde ilk adım enflamasyonu başlatan etkenlerden olabildiğince uzak kalmak veya bunlarla karşılaşmamaya çalışmaktır.

3- İkinci adım enflamasyonu önleyecek ilaçları kesintisiz ve devamlı kullanmaktır.

4- Antienflamatuar adı verilen ilaçların en önemlisi inhalasyonla alınan kortizon türevleridir.Bu ilaçlar bilimin astımlı insanlara sağladığı en önemli armağandır.Son yıllarda kullanım alanına giren ve antilökotrien adını alan ilaçlar da bazı astım vakalarında en enflamasyon önleyici olarak çok yararlı olmaktadır.Bu ilaçlar koruyucu olarak gerekirse yıllarca kullanılmaktadır.

5- Astım nöbetleri ,enflamasyonu kontrol edilemeyen kimselerde ortaya çıkar.Astım nöbetlerini ilaçla durdurmak mümkündür.Fakat astım kontrolünde hekimin görevi nöbeti tedavi etmek değil nöbetlerin kaynağı olan astım enflamasyonu önlemektir.

6- Astım için mucize ilaç yoktur.Hastalarımız genellikle bir torba ilaç ile bize gelirler.Bu torbanın içinde aynı türevden bir sürü değişik marka ismi taşıyan ilaç bulunur.Bu ilaçların bir çoğu bir işe yaramadığı için bırakılmıştır.Bunun için astımı anlamaya çalışınız .Böylece gereksiz ilaçları kullanmazsınız. bulunabilir.

Ne Yapmalı?
* Nefes vermeyi kolaylaştırmak için solunum borularını genişletici ilaçlar verilirken; aynı zamanda hastalığa sebep olan madde veya olay keşfedilmelidir. Astıma sebep olan etki ortadan kaldırıldığı zaman tedavi kolaylaşmakta ve krizlerin önüne geçilebilmektedir.
* Varsa iltihabi durumlar önlenmelidir.
* Öksürüğü kesmek için tedbir alınmalı, balgam söktürücü ilaçlar kullanılmalıdır.
* Hasta sık sık solunum hareketleri yapmalı, bronşların tabiî yolla açılmasına yardımcı olmalıdır.
* Yine astıma yol açan alerjik madde tesbit edilmeli, bünyenin bu maddeye hassasiyeti giderilmelidir. Buda aşılarla yapılır.
* Saman nezlesi kuru ortamı sevdiğinden, tedavi sırasında hasta nemli bir ortamda bulundurulmalıdır.

Bitkilerle hastalık tamamen iyileşmektedir

Hiç yorum yok: